MAGNEZIUL – indispensabil vietii

Magneziul este unul din elementele indispensabile vietii. Este mineralul care lupta cu oboseala, este un tonic general, un factor de crestere, un echilibrant psihic si un drenor hepatic. Este arma cea mai puternica impotriva cancerului. Magneziul ajuta la indeplinirea a numeroase functii esentiale din organismul uman, cele mai importante fiind: transmiterea impulsurilor nervoase, contractia muschilor, mentinerea unui ritm cardiac normal, formarea oaselor si dintilor, fixarea calciului in oase, sinteza proteinelor, producerea energiei, reglarea presiunii sanguine si intarirea sistemului imunitar.

Magneziul ajuta la mentinerea si restabilirea sanatatii omului. Previne si trateaza numeroase afectiuni: digestive, hepato-biliare, astenii, guta, artroza, osteoporoza, diabet, hipertensiune arteriala, insomnii, spasmofilie, anxietate, accidente cardiovasculare, afectiuni nervoase si respiratorii, stari confuzionale, stari epileptice, tromboze, imbatranirea tesuturilor. Este un antiseptic atat pe cale interna, cat si externa.

Desi magneziul este un element indispensabil vietii, corpul uman nu il produce. De aceea, trebuie sa il obtina din alimentatie. In organismul uman, magneziul este prezent intr-o cantitate de 10 ori mai mare decat fierul. Se gaseste cel mai mult in oase (50%) si in muschi (20%) – in sange avem doar 1% din cantitatea totala de magneziu din organism; restul se gaseste in ficat, inima si rinichi. Nevoile organismului se situeaza intre 250 si 350 mg de magneziu pe zi.

Activitatea fizica reduce rezervele de magneziu din organism, de aceea se recomanda o dieta bogata in magneziu atat pentru adolescenti, sportivi, cat si pentru persoanele insarcinate si cele care alapteaza. Si persoanele varstnice au nevoie de o cantitate marita de magneziu.

Un consum excesiv de magneziu poate provoca intoxicatii la copii, iar la unele persoane care au insuficienta renala pot aparea: eruptii cutanate, diaree, tulburari nervoase, greutate in respiratie.

Magneziul      (Mg)
Surse Roluri Proprietati
cereale integrale, fructe de mare, cacao, spanac, sfecla rosie, fasole alba, rosii, polen, curmale, alune, nuci, banane, peste relaxeaza muschii, reduce stresul, inhiba excitabilitatea neuromusculara, intareste sistemul imunitar, lupta impotriva radicalilor liberi, protejeaza de radiatii

AJUTA LA: transmiterea impulsurilor nervoase, crestere, digestie, sinteza proteinelor, producerea energiei, fixarea calciului in oase, formarea oaselor si dintilor

 tonic general, echilibrant psihic, anticancerigen, antiarterioscleros, antitrombozic, drenor hepatic, factor de crestere, antiinflamator, antialergic, regulator termic, radioprotector
Este bun pentru: creier, muschi, oase, inima, vase de sange, sistemul imunitar, ficat, rinichi, tesuturi, celule
Previne si/sau trateaza: astenie, cancer, crampe musculare, stari emotive, insomnii, pierderi de memorie, dureri de cap, tromboze, hipertensiune arteriala, alergii, inflamatii, boli digestive, respiratorii, flebite, guta, artroza, pietre la rinichi, imbatranirea tesuturilor
Stocat in corp: oase (50%), muschi (20%), sange (1%), ficat+inima+rinichi (29%)
Deficienta: palpitatii, crampe musculare, furnicaturi, sunete permanente in urechi, nervozitate, anxietate, oboseala neobisnuita, insomnii, greata, diaree
Exces: diaree, eruptii cutanate, greutate in respiratie
Doza zilnica recomandata: 250 – 350 mg
Prieteni: vitamina B6
Dusmani: excesul de: proteine, grasimi, fosfati
Atentionari: foarte inflamabil; arderea sa – lumina puternica

 

Vitamina B6 ajuta la asimilarea magneziului

Deoarece organismul absoarbe destul de greu magneziul (doar 30% din magneziul din alimentatie), se recomanda pentru o mai buna asimilare, un consum de alimente bogate in vitamina B6. Aceasta recomandare este valabila si celor care au tendinta de a neglija modul lor de alimentatie: fie sunt suprasolicitati sau tin diferite diete, ori apeleaza mereu la fast-food.

Deficientele

Deficientele de magneziu atrag numeroase tulburari ale organismului, cele mai frecvente fiind: spasmofilie, insomnii, diabet, anxietate, hipertensiune arteriala, osteoporoza, tromboze, accidente cardiovasculare, stari epileptice, afectiuni nervoase, stari confuzionale.

Studiile arata ca 60 % din barbati si 70 % din femei au o carenta de magneziu in organism, datorita unei alimentatii deficitare. Se poate evita carenta in magneziu daca ne alimentam zilnic variat si echilibrat.

Semnele deficientei de magneziu in organism sunt:

– palpitatii, sunete permanente in urechi.
– anxietate.
– crampe musculare, furnicaturi.
– oboseala neobisnuita.
– tulburari de somn.
– anorexie.
– nervozitate, iritabilitate.
– tulburari digestive (greata, diaree).
– probleme in timpul sarcinii atat la mama, ca si la fat.

Rolurile magneziului in organism

Magneziul este inzestrat cu o mare putere salvatoare in tratarea si prevenirea numeroaselor afectiuni, cum ar fi: cancerul, afectiunile hepato-biliare (constipatie), guta, artroza, tulburarile digestive, asteniile.
Cercetarile au demonstrat ca magneziul constituie arma cea mai puternica impotriva cancerului. O alimentatie bogata in magneziu reduce numarul cazurilor de cancer.

Magneziul este antiarterioscleros, are un rol important in sporirea reactiilor de aparare ale organismului, in prevenirea imbatranirii tesuturilor, tremuraturilor si afectiunilor respiratorii. Magneziul are rol antitrombozic, previne flebitele postoperatorii, precum si cele care pot sa apara dupa nastere.

Lista beneficiilor magneziului asupra organismului uman:

– are actiune relaxanta musculara (efect sedativ) si de reducere a stresului.
– are rol important in transmiterea impulsurilor nervoase si in inhibarea excitabilitatii neuromusculare.
– permite organismului sa se refaca mult mai usor dupa un efort mai mare si il ajuta sa lupte cu durerile de cap, starile emotive, insomniile, crampele musculare.
– ajuta la prevenirea hipertensiunii arteriale.
– previne pierderile de memorie.
– ajuta la cresterea sistemului imunitar, la protejarea organismului impotriva: microbilor, virusilor, bacteriilor.
– ajuta la fixarea calciului in oase.
– este anti-inflamator si antialergic.
– este regulator termic.
– ajuta la crestere.
– are rolul de a lupta impotriva radicalilor liberi si de a preveni cancerul.
– ajuta la buna functionare a digestiei, la sinteza proteinelor si la producerea energiei.
– este radioprotector (protejeaza organismul de actiunea nociva a unor radiatii).
– ajuta la formarea oaselor si dintilor cu ajutorul calciului si a fosforului.
– ajuta la prevenirea formarii pietrelor la rinichi.
– previne trombozele (formarea cheagurilor de sange pe vasele sanguine).

Alimente bogate in magneziu

Alimentele bogate in magneziu sunt urmatoarele:

cereale integrale: grau, orz, orez, porumb, ovaz.
fructe de mare, cacao, ciocolata, sfecla rosie, polen, spanac, rosii, fasole alba.
– fructe: curmale, nuci, alune, banane, migdale, avocado.

Alimente bogate in magneziu
AlimentulCantitatea de magneziu la 100 grame
fructe de mare410 mg
cacao150 - 400 mg
cereale integrale100 - 150 mg
spanac50 - 100 mg
patrunjel50 mg
peste25 - 50 mg
banane27 mg

Si apele minerale sunt o sursa bogata in magneziu, dar trebuie urmarit daca organismul nostru tolereaza acest aport suplimentar de magneziu. La unele persoane pot aparea tulburari digestive: diaree sau dureri abdominale, in cazul utilizarii unor ape minerale, datorita compozitiei acestora.

Cerealele integrale au un procent de 3-5 ori mai mare de magneziu decat produsele rafinate (faina alba, orezul alb). Cernerea excesiva a fainii face ca acest produs sa fie lipsit de elementul cel mai important pentru oganism, si anume magneziul, care ramane in tărâțe – care este folosita de multe ori in hrana animalelor.

Detalii despre elementul chimic numit magneziu

Numele de magneziu vine de la numele grecesc al unei regiuni istorice din Grecia, numita Magnesia, o zona plina de farmec si istorie si care face parte din cele cinci zone ale Tessaliei.

Magneziul este un element chimic cu simbolul Mg si numarul atomic 12. Magneziul este un metal usor, de culoare alb argintie, face parte din coloana a doua a tabelului periodic, grupa metalelor alcalino-pamantoase.

Carbonat de magneziu - pentru mainile sportivilor

Carbonat de magneziu – pentru mainile sportivilor

Magneziul are diferite utilizari in industria chimica, metalurgica, in agricultura si in industria farmaceutica. Carbonatul de magneziu este folosit de sportivi (gimnasti, alpinisti, halterofili), deoarece elimina umezeala si creste aderenta mainilor la un aparat de gimnastica, sau la ridicarea unor bare, iar la alpinisti aderenta la roci.

Fiind un metal usor, magneziul este folosit pentru fabricarea diferitelor componente electronice, a laptopurilor, telefoanelor mobile, calculatoarelor, tabletelor. Mai este utilizat si in pirotehnie, la focurile de artificii, precum si la fotografierea cu blitz.

PRECAUTII

Atat magneziul cat si aliajele sale sunt foarte inflamabile, de aceea se recomanda foarte multa atentie la modul cum se lucreaza cu aceste materiale. Se vor purta ochelari de protectie atunci cand se lucreaza cu magneziu sub forma de pulbere, la fel si cei care sudeaza vor avea de asemenea, ochelari de protectie, deoarece arderea magneziului produce o lumina foarte puternica care poate deteriora retina ochilor. Incendiile produse din cauza magneziului vor fi stinse cu nisip uscat.

Bibliografie

Detalii interesante si utile despre acest minera indispensabil vietii – magneziul – sunt publicate in urmatoarele resurse:

  • Paginile de pe Wikipedia, in limba engleza, dedicate magneziului: 1, 2, 3, 4
  • Pagina de pe Wikipedia, in limba franceza, dedicata magneziului

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *